1 nov 2017

1 november werd bij De Ontmoeting van Frion aan de Fortresselaan 2 in  Zwartsluis “Hand-Made with care” feestelijk geopend. In deze nieuwe ruimte vindt de bezoeker de mooiste producten, die met zorg zijn gemaakt door deelnemers van De Ontmoeting. Zij ondernemen met elkaar allerlei activiteiten en maken mooie producten die hier nu te koop zijn. En dankzij een donatie van stichting mensen met een beperking in Zwartsluis, kon de cadeaupapierrolhouder en extra naaigaren worden aangeschaft.

De Ontmoeting: dag-, werk- en leercentrum

De Ontmoeting is dag-, werk- en leercentrum. Hier werken mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. De deelnemers kunnen doorstromen naar gesubsidieerd en betaald werk.

Tiny Brouwer, werkbegeleider: "Ongeveer drie jaar geleden startten we hier met het dag-, leer- en werkcentrum. We begonnen met 3 tot 5 deelnemers per dag. Dit breidde zich al snel uit naar 10 tot 15 deelnemers. Zij maken allerlei producten in het naaiatelier, in het houtlokaal of gezellig achter de heerlijke grote koffietafel. De producten zijn de moeite waard om te verkopen. En dat heeft geresulteerd in 'Hand-Made with care'. Waarbij het interieur ook is gemaakt door de deelnemers, zij de inrichting voor hun rekening namen en deze naam hebben bedacht.”

Berry Bücker, begeleider werk: “ Onze deelnemers zijn trots op de gemaakte producten. En inwoners van Zwartewaterland ook. Dat merkten we bijvoorbeeld tijdens de (zomer)markten. En vandaag werd het opnieuw bevestigd. Er werden gelijk veel cadeauartikelen verkocht. Bijvoorbeeld schildpadden- en konijnenknuffels, kaarten, geurzakjes, kerstboompjes, kerstslingers, babydekentjes enz. Dit doet de deelnemers van De Ontmoeting enorm goed. Zij ervaren dat ze (weer) waarde toevoegen aan de maatschappij. En dat vergroot hun eigenwaarde en versterkt het zelfvertrouwen.”