7 feb 2018

De raad van toezicht laten weten dat Annamiek van Dalen, raad van bestuur, heeft aangegeven dat zij een nieuwe uitdaging aangaat en Frion gaat verlaten. Zij treedt per 1 mei 2018 in dienst als voorzitter van de raad van bestuur bij de Twentse Zorgcentra. De raad van toezicht wenst haar veel succes bij haar nieuwe functie. Zij gunnen Annamiek van Dalen deze mooie stap, maar betreuren ook haar vertrek. Annamiek van Dalen heeft in de afgelopen 11 jaar als bestuurder Frion opgebouwd en er veel voor betekend. Op 28 maart 2018 volgt er een afscheid waarbij er gelegenheid is om hier uitgebreid bij stil te staan.

Sinds juni 2017 werkt Frion met een tweehoofdig, collegiaal bestuur. Daarmee is de continu├»teit van het bestuur de komende tijd gegarandeerd in de persoon van Trijn van der Meulen. De raad van toezicht wil een zorgvuldig proces doorlopen om te bepalen hoe er het beste omgegaan kan worden met de vacature die met het vertrek van Annamiek van Dalen ontstaat. Dat vraagt wat tijd.

Om de goede voortgang van het werk van het bestuur  te borgen is besloten om voor het komende half jaar een interim-bestuurder aan te stellen. Trijn van der Meulen zal tot die tijd samen met het interim-lid, de raad van bestuur van Frion vormen.