2 aug 2018

De Raad van Toezicht laat weten dat bestuurder Trijn van der Meulen Frion gaat verlaten. Zij wordt per 1 oktober bestuurder van Maeykehiem in Sint Nicolaasga, een organisatie voor mensen met een verstandelijke beperking in Friesland. De Raad van Toezicht vindt het jammer, maar respecteert haar keuze. Trijn geeft zelf aan: “Het was een lastige keuze voor mij, omdat Frion een mooie organisatie is. Tegelijkertijd is deze nieuwe functie een unieke kans om dichtbij huis, in een netwerk dat ik goed ken, aan de slag te gaan met een mooie opdracht.”

De Raad van Toezicht bedankt Trijn voor haar inzet voor Frion in het afgelopen jaar, waarin veel is gebeurd.

Trijn heeft meerdere ontwikkelingen in gang gezet om Frion naar de volgende fase te begeleiden. Die beweging moet worden voortgezet. Met het oog daarop heeft de Raad van Toezicht Siety de Jager gevraagd als interim-bestuurder vanaf september de rol van Trijn over te nemen.

Siety de Jager is sinds maart van dit jaar interim manager Zorg en plaatsvervangend bestuurder bij Frion; zij kent onze organisatie goed. Daarnaast is zij een ervaren bestuurder in de zorg. Frion is bij haar in uitstekende, vakkundige handen. In de komende weken zal voor een zorgvuldige overdracht worden gezorgd. Het is de bedoeling conform planning  eind dit jaar een nieuwe bestuurder voor Frion te kunnen benoemen

De Raad van Toezicht wenst Trijn veel succes toe bij Maeykehiem.